Monday, 5 December 2011

RinTiHaN SeOrAnG AnAk ~~

                                     


Di Hening PAgi, ketika sume sedang lena dgn mmpi yg indah..ku bgon seorg diri, meratapi sume kisah kehidupan,mengenangkn betapa besarnye nikmat,anugerah dan rezeki yg Tuhan 
berikan..alhamdulillah, sampai sekarang ku maseh bernafas meneruskan perjuangan sebagai 
khalifah di bumi dan tanggungjwab sngai seorg anak..mak??abah?? dengarlah rintihan hati anakmu ini yg terlalu menyanyagi mu, syg padamu tiada tandingannye,pagi nie~~ lpas jer sahur,tibe2 teringt kat mak, kalu kat umh tym2 pkol 5 nie mak da bgon dah..buat2 sarapan,kmas umh..mak ni sume dye boleh..boleh jd "SURI RUMAH YG BERJAYA" rase bersyukur sgt2 sebb dianugerahkan seorg ibu seperti itu, kerna selagi dorg maseh ade di bumi ni lah kite nk gembira kan hati mreka dan nk buat mreka gelak bersame kite..pagi tu sbelum sbuh,try2 la kol mak,rupenye angkat..terubat rse rnduw tu, maklumlah anak dye ni degil sgt,suke buat slah kgkdg..tp sbgai seorg mnusia yg bergelar anak, keinsafan tu akn dtg pd dri mreka bahawasanya mreka sygkan mak ayah mreka..bila kite da mula membesar dan pelajari makne sebuah kehidupan,bru kite akn tahu bahawa segale nasihat yg kluar dr kate ibu dan ayah tu adelah bermakne dan ade hikmahnye yg tersembunyi..begitulah seperti sy sebagai seorg anak..kemudian lpas tu try ckp dgn ayah pulak..hehe, walaupon ayah ni tegas orgnye tp hatinye penuh dgn kaseg syg..x sape taw sbenrnye tp inilah hakikatnye..mreka lah tempat ku bermanje dan mreka la sumber inspirasi ku utk ku teruskan perjuangan dlm belajar dan dlam menuntut ilmu Allah ini..x pe mak abah!! tinggal setahun aje lg tempoh anakmu ini utk belajar,utk ku berikan segulung diploma pdmu..ku akn berusaha troskn perjuangan mncari ilmu ini, sbb mak penah kate "mak x de harta nk bagi pd kamu,cuma hanye bekalan ilmu ni lah yg akn kamu bwak ke mase hadapan" sedih mndgr rintihan ibu..ku berjanji x akn melupakan mreka pabila ku sudah berjaya nty..amin 




video

1 comment: