Friday, 21 October 2011

Hati ini sedih,tak ku sangke di uji dgn dugaan seperti ni..x ku sgke pnyakit nie dtg lg sehinggakan rase x bermaya seolah2 terawang-awangan mcm nk pengsan,mgkin sbb x ckop drah..urmm,tp knape tbe2 sy pkir hbgan sy ngn dye mcm laen semenjak dua menjak ni..ini mungkin kesan drpd perubahan sikap sy.kejap sy majuk kejap sy hepy kejap sy nges kejap mrah..sume nye changeable..kesiannye pd dye yg kne pham sy..maafkn sy,knape sy bersikap mcm tu sedangkan suare hati sy maseh sygkan awk..huh!!knape tbe2 mud kejap2 lari..sedangkan byk dye berkorban bersabar dgn sy demi sebuah cinte ni..dan kebanyakkn bersusah pyah dye pjok sy sdngkan x de pon sy pjok dye..sdeh nye..tiap kali pkir msti berlinang air mate..ape yg tlah aku buat nih!!??? knape aku jd mcm nie?? byk betul yg bermaen di fkiran nie..**adakah mgkin slah stu sbb aku terlalu byk pkir tntg hal pnyakit nie dgn x larat pastu pkirkan soal blajar, sume tu jd emosi x stabil..sdehnye!! sy taw awk perasan perubahan skap sy ni, tp awk x luahkn sbb tkot awk lukakn hati sy kan?? tp sbenarnye sy lg takot kalu sy ade lukakan hati awk sygg..stiap kali berkople sy akn bersikap begini, tp knape?? adakah sbb sy terlalu fobia dgn cnte2 lame ..tp sy mhon sesgt..jgnla fobia tu dtg saat dirinya hadir dlm hdopku ini..sbb ku terlalu syg dye sesgt dan mencintainya..smpai bila sy hrus mnges pkirkn skapku pdnye??emm,..syperlukn sesorg utk sy ubah..dan org tu adelah dye...kerna smgat drnye aku rse bhgia..sbenarnye sikap sy ske berubah2 sbb nk kn kaseh syg awk, nak awk lyan sy tp mase, sbb kalu sy x dpat skap sy akn dgel pd awk..maafkn kesilapan sy..


..CeRiTa HaTi..

MalaM semalam rase laen sesgt..pyah nk lelapkn mate,emm,dugaannye..saket dtg balik abis satu bdan saket..urmm..rase mcm nk luahkn pd sesorg jer..bese kt ostel kat lu tdow msti on kol ltak kat tepi telinga smpai pagi sbb salamfon kan fre..hek3..tp kt umh da x leh wat cmtu..emm, tp mlm td mmg btol2 perlukan dye sesgt..tp dye x dpt on slamfon sbb family dye ade tkot kantoi..sde sesgt smpai nges2..dala haritu mntak x d pt..huk3..lpas ni kalu sy saket sy x nk gtaw sape2 dah..warghhhhh!! sy taw dye syg kn sy tp hrapan sy mlm nie ajer..sy pulak mlm tu mcg dye buat dgel sy..sy buat keras pale sy..sy x kire sy nk ugak kol buka salamfon..lteh dye..cian dye lyan karenah sy..ntah knape2 tbe2 prangai sy jd mcm tu pulak..mgkin dye jauh..dan kaseh syg dr dye pyah sy nk dpt..emm,,TAPI besnye..dye nk ugak buka salamfon,,dan dye ckp 5 minit je tw ckp..sy tergelak terkekeh2..hehehe,maaf sygg..awkla yg buat sy gelak dan gembira sbenarnye taw..dpt jgk lpas rnduw pd awk,..tme kaseh syg.=)

 wo ai ni~~~


Wednesday, 19 October 2011

tHiS StoRy FoR My TrulY LoVe..HeK3

Ohh My Dear!! 

hehe..try u look at this pic..hehe are u like it 
or like this colours or both of them??

hehehe..so, actually, this is your favourite 
colour right, u have talk that u like green 

colour n u want to decide a green "pelamin" if wedding in future..n i like it ur ideas..hehe, 

day per days i search internet suddenly i found this pic..so i catch it to give it to u.. 

actually, i also want to have house like this..its beautiful right??hehe





then!! u try look besides, its beautiful room 
right?? so,i think if have a money, i want to be 


my house like this!! i know that u like it..But!! 
maybe u said this house is very expensive to 


get it..hmhhh..maybe i become sulking with 
your said ..then finally u have to persuade me 


..huh!! besnyer..but!! i have a question in my 
mind??? can i get it the house like this..hehe



lastly for my love in below have many designed, if u agree u call me k..muaahhahahaha







DaY Per DaY I'm WaitiNg My REsult n HaVE pRobLeMs Cases

hARI yANg AmAt MeNtEnsiONkAN...huh!!!! yG LAeN dApAt TAw rESuLt tP kITe nyErr X lehH..HUHU

then wHen I caLL kUIs sHe said: mArA has been bank in the payment to student for fee studies!! HUH!!... i don't know when MaRa bank in the money, if i know early maybe i pay to kuis quickly!!huh..when i talking wif the kuis employee's, they like give answer that changeable everyday n make my mind crazy!!..another people have give another reasons!!! now!! my result cannot be found it..FUhhh!! i'm very NerVoUSss!! many student talk about this sem are very difficult to achieve it!!..how about me?? i feel i can do it whatever they said it's difficult..bacause my Mom Always Said: aLL studies in the world are difficult if u say it,if u say easy..it will be easy finally..ermm, i hope my result have strong  because it's very important to my life n my ambition in the future..tomorrow I Can GiVe The Kuis The PayMent that Mara GIve ME..so!!! the problem can be solve it.. huhuhu!~!~ N I hOpE My ResULt Can be seen tomorrow..I'm truly Waiting 4 U,owh!! my result..hehe

Sunday, 16 October 2011

..TaMpARaN HingGaP Di PP Ku TaTkaLa MmPi InDaH MenTerJah..


assalamualaikum..emm,sudah bape hari x tulis sesuatu di blog nie terase rinduw hendak mencoretkan al kisah sebuah kehidupan nie..huh!! Al Kisah Ni Bermula Pada malam td, setelah syokkkk tdow ..bessnyeeeee tengah diulik mmpi yg indah.....

TiBe-TiBe...Satu tamparan singgah di pp ku!!!!aduhhhhhhh!!!!!!
begitu saket tamparan itu..rupe2nye dtg dr adikku sendri..aku celik jer mate,,serta merta terus aku marah nye "oit..ape ko tampar aku ni?" die menjawab " mane ade??....dalam hati aku!!oooo000 x nak ngaku budak ni!! pastu boleh die gelak2 lpas dye tampar aku!!! dala Tanye x nk ngaku!!! perghhh geramnyeerrrr..aku menoleh ke henset di sbelah bantal tu!! JAm menunjukkan pkol 4 pagi..bertuah betul punyer budak!!kacau mmpi tdow aku jer!! aku dgn geramnye tdow lah balik!!!smpan jer lam hati smbil berkate lam hati (siap ko pagi esok)..huh!!!..pagi tu!! celik jer mate aku jerit pgel nmenye.."adik!!npe ko tampar aku hah pagi td? dye menjawab.."aku terkejut ler tbe3 aku buka mate ade muka ko dekat ngn aku..ape lagi!! aku terperanjat aku terus tampar ko!!" hah!! bedebah punye bdk..

Wednesday, 12 October 2011

Alhamdulillah,lega rasenye sebb dapat meluahkan ape yg tersurat di hearty nie..
memang kite memrlukan seorg kwan utk mnceritekan sgalenye,namun kite x boleh 
terlalu mempercayai org & x sume org boleh mndgr segale rintihan seorg hambanye..
namun, sebb itulah sy cube sdaye upaya utk membuat blog nie dgn jayenye utk
jdkanye tmpat  bg luah kan suare hati pemilik CinTe Alan Ni..hehe

walaupon blog ni mase bru~~ ku tetap ingin menyuarekn ape yg terbuku 
di hati ni kerna slagi mne ku  berdaye tg ini akn tidak ptos2 utk menaip

segale memori indah yg telah kite lakarkn bersame..


Di DaLam Hati Mu Bertahkta

Bersyukurlah kamu ape yg hadir di dlm hidup kamu sbgai teman hidup..kerna sy gembira kerna hadirnye seorg insan yg sgop menerima ku sbgai teman hidupnye..semakin hari kite menghitung hari,pabila mentari tibe menjelma pula malam ..begitulah mase, begitu pantas masa berlalu meninggalkan kite, ku sering meratapi segale kengan yg telah dicalitkan bersame..setiap saat ku hitung, ntah bila dpt melihat org yg tersyg di hdpan mate kite..walaupon kite x mmpu utk melihat nye dgn dekat,..ckopla pndgan dr jauh..kerna senyumannye..peribadinya menarik minatku sejak dlu utk terus mengingatinya..Begitulah cinte yg terpaut pd keindahan seorg insan yg bernama kekaseh..Ku hanye harapkan sekalung doa dr teman2 agar jdoh yg telah terbina ini berkekalan..kerna ku tahu pasti ade kesudahannye yg telaj dijanjikn Allah jika chenta kite diredhaiNya..


WaNiTa PerHiaSAn DuNiawi


cantik wanita karena kejernihan

 


wajah..manis wanita karena senyuman 



yang indah..ayu wanita karena



kesederhanaan lahiriyah..hebat wanita 



karena keimanan yang teguh...



Tuesday, 11 October 2011

SeLautan Kaseh




MaLam td aku x dpt melelapkan mate..terase sgt malam tu Merupakan hari yang Ku amat  merindukan dye..urmm!! kuliah belum start lg utk kemasukan sem yg seterusnye..x dpt la jeling2..jumpe org yg tersygg..hehe..mungkin 2 dugaan  bgku walaupon dye jauh namun tetap dekat di hati seorg bernama kekasih..Allah kurniakan rse cinte pd insan dan sy hanye mencintai dye..adussss!!! jam da menunjukkn pkol 2pg..maseh lg x dpt melelapkn mate,kalu nk tdow pasti teringt kngan manis saat dengannye..walaupon percintaan kite ini baru bermula,namun byk kenangn yg telah kite coretkn bersamee..tiap saat mengingat dye ku rasekan dye amat istimewa bgku..mmg btol org kate..x perlu taksub bercinte..tp! x salah kalu cnte 2 berlandaskan agama..kerna tuhan 2 telah jdkan rusuk kiri adam dan terciptanye hawa..dan stiap kjadian yg tercipta 2 adlah berpsangan..telah ku cube sdaye upaya mncri petunjuk dr tuhan  tntg jdohku ini setelah skian lame terjerat dgn cnte palsu mnusia..namun org yg ku cri selame ni adlah dye..dgn ketaqwaan nye pd Allah ku yakin dye dpt bimbingku kelak,,tp ku harapkan hubgn ni berkekalan sehingga ke mahligai indan yg sume impikan dan smpai ke syurga firdausi, kerna ku ingin habiskn mse sume hdopku nie dgn org yg amat ku cinte iaitu insan yg benama kekaseh..

Ku Sanjungi Kejujuran Mu



Terima kasih wahai teman
Di atas kejujuran yang kau berikan
Tatkala aku amat memerlukan
Dalam mencari sebuah pengharapan

Jujur mu dalam berkata
Mencelikkan mata ku yang telah lama buta
Dek kerana melayan perasaan ku semata
Jujur mu itu bagi ku teramatlah bermakna

Seringkali hati ku terluka
Angkara helah, tipu daya manusia tiada berjiwa
Kau ungkapkan kejujuran mu segala
Meleraikan persoalan yang bermain di minda

Walau itu ku anggap suatu jawapan
Yang mungkin telah lama kau simpan
Yang mungkin juga akan kau berikan
Bila sampai waktu yang bertepatan

Jika itu satu kejujuran dari mu
Pasti ku redha di hati ku yang satu
Akan ku simpan segala kata-kata mu
Walau rindu ku untuk mu datang bertamu


Sayangi diri, hiasi peribadi...(chenta alan)


^^ Apa Yang Lelaki Suka Dan Tak Suka ^^



 Lelaki Suka:
  • Sikap kelakar
  • Budi pekerti dan kesopanan
  • Murah hati
  • Senyuman manja
  • Pandai memasak
  • Pandai dalam mengenakan pakaian
  • Penampilan/imej yang sesuai dengan citarasanya
  • Tak mudah naik angin
  • Seorang wanita yang sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak
  • Tak terlalu seksi dalam berpakaian
  • “Tak apalah, tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang”
  • Wanita yang dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya
  • Berwawasan atau bercita-cita tinggi
  • Mempunyai keyakinan diri yang tinggi
  • Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yang tertekan.
  • Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira
  • Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi
  • Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki
  • Wanita yang mengambil berat tentang lelaki
  • Sikap keibuan
  • Sukakan kanak-kanak
  • Suara lembut tanpa dibuat-buat
  • Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun
  • Boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat
  • Memberi sokongan moral dalam apa jua usaha yang dilakukan lelaki
  • Tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut
  • Tahu bersyukur
  • Pandai berjimat-cermat
  • Tak mengharapkan lelaki dalam semua hal
Lelaki Tak Suka:
  • Wanita yang suka mengumpat
  • Sombong dan bongkak
  • Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki
  • Hisap rokok
  • “Kau ni macam orang tiga suku!” Mengutuklah tu…
  • Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki
  • Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk dapatkan perhatian
  • “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yang betul!”
  • “Jangan cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yang tak patut I lakukan..”
  • Wanita yang hipokrit
  • Pembohong dan suka mencari alasan
  • Terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki
  • Sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
  • Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
  • Pengotor dan pemalas
  • Tak bertanggungjawab langsung
  • Tak pandai mengemas
  • Terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan
  • Kuat berleter walau hal remeh temeh
  • Boros berbelanja
  • Tak tahu memasak
  • Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati
  • “Queen Control” atau suka mengarah-arah
  • Tak pandai bergaya atau selekeh
  • Suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli
  • Suka mengungkit-ungkit hal-hal lalu
  • Panas baran
  • Kuat merajuk dan sukar dipujuk
  • Terlalu pendiam sehingga susah untuk berkomunikasi
  • Tak mahu mengakui kesilapan dan ego

Monday, 10 October 2011

PeRjaLaNaN KiTer MaSeh JauH

Nun disana cita-cita kita
Ya akhirat namanya
Di dunia ini bukan tempat tinggal
Di sini hanya sebentar tidak kekal

Betulkan niat dari sekarang
Tukar sikap kita yang merugikan
Qur'an dan sunnah jadikan panduan
Agar esok kita tidak kekesalan

Biar susah sedikit kerana Tuhan
Untuk menghindar kesusahan yang besar
Yang tidak sanggup ditanggung badan
Ambillah i'tibar kalau mahu sedar

Di sana tiada taulan yang membela
Amal ibadah itulah pembela kita
Ayuh bersegaralah membuat kebajikan
Jangan dilalaikan oleh nafsu dan syaitan

Pangkat dan harta tidak akan kekal
Bahkan apa yang ada akan ditinggal
Hidup di dunia hanya sementara
Buatlah persiapan untuk ke sana

Ayuh bersegeralah menuju Allah
Taatillah Dia minta ampun pada-Nya
Mati bila-bila masa boleh tiba
Jangan sampai kita tidak bersedia

Nun di sana cita-cita kita
Ya akhirat namanya
Di dunia ini bukan tempat tinggal
Di sini hanya sebentar tidak kekal..

CiNtE Itu AnUgErAH

Bismillahirahmanirahim..

Assalamualaikum semuanya..


Rasulullah saw bersabda tentang sayidatina Khadijah r.h.a maksudnya :
“Aku telah dianugerahi rasa cinta kepadanya”
( Ibnul Qayyim al Jauziah, Kitab l-Daa’ wa al Dawa)
Al-Hubb atau Al-Hibb maknanya cinta dan kasih sayang.
Rasa cinta itu memang suatu anugerah.
Allah berhak mencampakkan perasaan indah itu ke dlm jiwa hambanya , Dia juga berhak menarik balik perasaan itu bila-bila masa yang Dia kehendaki
Jadi, sebagai seorang hamba, kita seharusnya bersyukur dan sentiasa menjaga perasaan cinta itu agar ia sentiasa mekar dalam redha Allah..
Tiap masa rasanya indah berbicara tentang cinta ini..hehe :-*

LaGu TeMa LoVe StoRy KiTer..


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Ulang [*][**]
Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Oo.. uoo.. lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Ku mohon kau kembali

Kimi ga tuokuni itemo (even though you are far away)
Kinou omoi ga tsunagaru kara (yesterday’s memory bonding us)
Shinjiteruyo shinjiteruyo (I believe in you i believe in you)

Ulang [*][**]
Wo wo wo.. a a ai aishiteru

..PaTunG IkAN...~~~




comeynye;;..patung ikan pink ni..hehe,mase tu pergila pasar kat luar kolej ngn kawan2 yg ku sygg..pastu si ita ni nmpak la org jual patung tu dr jauh,dan kami ape lg? terus serbu,sekadar nk melihat je..hehe,tbe2 sy pon suke plak dgn patung tu dlm hati( bes ni kalu peluk.haha)..pastu sy pjokla ita ngn sy beli..kalu sy je sorg beli,malu ler...da la kne menjinjing brang tu..mase tu lpas raye tw..disebbkan malu,sy minta la pakcik yg jual patung tu tlg smpankn..lps blk baru sy amik..hahahahaha(nakal nye bdk2 ni)hehe..


Buah Salak Dari Kelantan
(11/9/2011)

wah!!! besnye..org tersyg bwakkn buah salak dr kelate..hehe,pastu kami date la..utk dye bg buah salak itu kpade sy..mase tu selepas rye,dan sy pon bg kueh raye utk dye rase( padahal bukan sy buat pon,kueh tunjuk)hehehe..apepon sy bg dye sebb dye suke makan keh tart nenas,almond,dan manis2 tu dye x ske sgt..jdnye dgn perasaan sayang pd dye,sy bgla dye kueh raye tu walaupon bukan dgn air tgn sy sndri tp sy bagi dye dgn seikhlas hati sebb itu kesukaannye..(hehe)..pagi tu dye baru smpai dr kolej,then sy jmpe la dye skejap..sian dye,dgn x sarapan dgn penat lg sanggop jmpe org yg tersyg..pastu sukenye dpt tgok org yg tersyg..lame pulak jmpe dye mse tu,cian la pulak.;last2 sy buka la kn kueh raye bg dye mkan..hehe(romantik la pula)..dan dye pon bukakn buah salak utk sy..terase kaseh syg dye..hehe(gatai la pula)..lpas dye kupaskn sy mkan la ngn dye,tp lpas 2 hari berlalu rsenye,sy mseh smpn lg satu buah salak drpd abis dimkn mmbe2 sy..nk tw x? sy smpn yg satu tu sbb nk dye tlg bukakn lg.hehe..(ngade2 kan)..nk bt cmne...sajew nk mnjew,,haha,dan yg kreatif nye, dye bukakn kulit buah salak tu mcm bentuk kelopak bunga yg gambar di ats tu~~~..cantek betul..teliti betul dye buat kje,..sy syg dye sgt2..dye bukan je tggjwab,tp kemas orgnye,pelawak pon ade bg sy,dan ske senyum..hehe


Thursday, 6 October 2011

..KerNa SaYa MenCinTai KAmoo..

Jangan Tinggalkan Orang Yang Kita Sayang


Untuk Orang Yang Kita Suke,
Kerana Orang Yang Kita Suke
Akan Tinggalkan Kita Untuk Orang Yang Mereka Sayang...
Jangan Cuba Dapatkan Apa Yang Kita Sayang,
Tapi SayangLah Apa Yang Kita Dapat......

~~mAhLiGai KaSeH~~

MenCari Mu kAsEh BaGai MenCari MuTiRa PuTih
WaLau Ke DaSar LaUtaN sngOp Ku ReDaHi..


"Seandainya kehadiran ku di dalam hidupmu sebagai cahaya,
tetapkan la aku untuk terus di dalam hatimu,
untuk menyinari kehidupanmu"
DeTiK DiLaMaR!!




Jeng..jeng jeng..heheheheh, ini bukan nk lamar utk kawen ye..ini kisah utk jd kekasih hati..hehe,sudah sekian lame asyik mcg2 tibe2 si dia(kaum adam ) menyatakan soalan begini dlm sms "what type of man u like 4 complet ur life"..terase berdegup2 jantung ini..heheh,so sy reply la "kalu boleh sy nk org yg mcm awk peribadi same mcm awk,sumenye same mcm awkla..boleh x sy dpt org tu?" adussss!!!!tbe2 mase tu pulak dye lmbat blas..dlm hati ini tertanye2,,aku kne reject ker?so, aku pon bg la mcg lg tande mengajukann!!!hehe" x pela kalu awk x sudi sy sedar spe sy..then, dye pon blas la"spe ckp sy x ske awk? sy ske just malu nk ngaku je!!hehehe..bahagianya sy pabila cinta bersatu kau milikku!!hehehe..rpe2nye dye late rply sbb nk pg mndi..urmmm!!hehe


KeKaSih Hatiku...(alan_teha)




Sememangnye cinte kite mmg unic..kerna pd mulanya kite x sgke yg kite akn jatuh cinte.. yg bermula dgn persahabatan..apabila pertama kali memandang awk sejak sem 2 sy jatuh hati dengan peribadi awk..di dalam hati sy berangan2..alangkah indahnye jika sy dpt jd kekasih awk,msti awk akn jge dgn caring sgt2.. namun semenjak sem2 kite asyik nk gado2 jer..suke cari pasal,x leh bertemu walaupon dlm chat,ade je bende nk kacau..hehehe mase tu la syg itu bermula sedikit demi sedikit..tp perkara paling kelakar bila henset awk hilang,puas sy cri awk,,ish3..mase tu kite blom kople lg an..hehe,tbe2 sy kol la kwan awk,sy nk ckp dgn awk,lega rsenye sy dpt jmpe awk..hehe,sehinggalah sy bg awk pnjm phone sy yg lame sbb sng nk kontek awk...tbe2 syg kite mula berputik disitu..alangkah bahagianya sy..